begeleiding door eetID

Gericht op verbeteren

Het gaat er niet alleen om wat u wilt, maar ook wat haalbaar is. Wij vinden het vooral belangrijk dat uw huidige situatie op welke manier dan ook verbetert. Samen bekijken we of uw wensen realistisch zijn. Het belangrijkste uitgangspunt is: wat kunt u zelf doen om uw doel te bereiken?

U heeft regelmatig een afspraak met uw diëtist en oefent tussendoor met nieuwe eetgewoonten. Die afspraken zijn nodig om u goed te begeleiden en werken motiverend.

Inzicht krijgen 
Rond vier uur en aan het einde van de avond kennen veel mensen de behoefte om te eten. We denken al snel ‘wat zal ik nemen?’ in plaats van ‘zal ik wat nemen?’ Door bij dit soort situaties stil te staan, krijgt u inzicht in uw ideeën en gedrag rond eetgewoonten. Zo is het gemakkelijker om uw eetpatroon te veranderen.

Gevoelens erkennen 
Bij eetgewoonten spelen de mening van anderen en de invloed van de media een belangrijke rol. Dit kan uw leven flink beheersen. Schaamte- en schuldgevoelens komen vaak voor. Mensen die ziek zijn kunnen ook het gevoel hebben dat hun lichaam hen in de steek laat.

Als de stap eenmaal gezet is om gezonder te gaan eten, zult u merken dat u meer zelfvertrouwen krijgt en minder last van schaamte of andere vervelende gevoelens.